mam nadzieję, że odpoczęliście po długim weekendzie😊
W tym tygodniu tylko 2 dni będziemy się uczyć, ponieważ Wasi starsi koledzy z 8 klasy piszą egzamin.
Trzymajcie za nich kciuki we wtorek, środę i czwartek.
Dzisiejsza lekcja jest nieco tajemnicza...
(W ramach projektu Uniwersytet Dzieci)
Zapraszam!
1. Obejrzyj filmik.
Następnie odpowiedz sobie na pytania:
Co było głównym tematem filmu?
Czym zajmuje się detektyw?
Czego używa w swojej pracy?
Co może być śladem?
Gdzie można znaleźć/zostawić ślady?
Czym zajmuje się detektyw?
Czego używa w swojej pracy?
Co może być śladem?
Gdzie można znaleźć/zostawić ślady?
Spróbuj pobawić się w detektywa i wykonaj eksperyment.
Ślady na słoju
Przygotuj słoik. Dotknij słoika swoimi palcami (możesz wcześniej je troszkę posmarować kremem, mogą być też spocone dłonie).
W jaki sposób ujawnić ślady palców?
Co się stało?
Co zaobserwowaliście?
Wiesz do czego przydają się takie odciski? Każdy człowiek ma niepowtarzalny układ linii papilarnych na palcach. Dzięki temu można odszukać osobę, które takie odciski zostawiła porównując je z innymi znajdującymi się w specjalnej bazie danych. Daktyloskopia to technika śledcza zajmująca się badaniami porównawczymi linii papilarnych dłoni w celu ustalenia sprawcy czynu zabronionego. Ta metoda jest najczęściej używana przez techników policyjnych.
Zobacz to taka karta z odciskami.
Możesz także zrobić odcisk swojego palca w wosku, ale musisz uważać, by się nie oparzyć. Lub też zrobić odcisk swoich ust, malując je wcześniej szminką i odciskając na kartce. Możesz także przygotować kawałek plasteliny, dobrze ją ugnieść i spróbować odcisnąć swój palec. Zobacz jakie niepowtarzalne są Twoje linie papilarne.
Prawdziwy detektyw pracuje w rękawiczkach. Wiesz dlaczego?
2. Przenosimy się na wieś.
Jeśli masz możliwość to pobierz podręcznik do ed. polonistycznej cz. 4
Przeczytaj opowiadanie "Nowa" na stronie 68 i 69.
Następnie wykonaj w niebieskich ćwiczeniach zadania na stronie 68 i 69.
Przyglądnij się ilustracjom w podręczniku na stronie 70 i 71.
Przeczytaj podpisy i teksty na tych stronach. Pomyśl, które zwierzęta są szkodnikami, a które sprzymierzeńcami rolnika.
Zrób w niebieskich ćwiczeniach także strony
70 i 71.
To już koniec na dziś.
Następne zadania dopiero w piątek.
Miłej pracy😉
Pani Irena
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentuj kiedy masz ochotę coś powiedzieć;)